Over de IJsclub

Dit is de website van de IJsclub Schellingwoude. Wij houden van schaatsen op natuurijs en van winterse gezelligheid. Als het vriest veegt de ijsclub een aantal baantjes voor de bewoners van Schellingwoude (en anderen), waarbij de volgorde afhankelijk is van hoe hard het vriest. Eerst een ijsbaantje op het weiland tussen de dijk en het IJ, dan op de sloot achter de dijk, en als het echt goed vriest op de kom buiten de sluis, wat de officiële plek van de ijsbaan is. Bovendien zijn we dan onderdeel van de grote Waterland toertocht. Als het zover is zetten we een koek en zopie op de Weersloot richting Ransdorp als verkooppunt en startpunt voor de toertochten.  Ook zorgen we voor de noodzakelijke kluunplekken.

Via deze simpele site willen we Schellingwouders informeren over activiteiten; kunnen we al het ijsbaantje op, of gaan we gezamenlijk naar de Jaap Edenbaan? Andere ideeën zijn altijd welkom.

In geval van echte vorst en dus een toertocht op natuurijs, houden we op deze site schaatsers van buiten Schellingwoude op de hoogte van parkeerplekken, verkeersregulering en natuurlijk de route. Voor verdere informatie kun je ook kijken op de website van de toertochten: http://www.waterlandtocht.nl

Dat we maar snel weer een koude winter krijgen!

Bestuur

De club draait op heel veel vrijwillige handen uit het hele dorp waarbij de coördinatie door het bestuur gebeurt. Ons bereiken kan via info@ijsclubschellingwoude.nl

Yvo van Basten Batenburg (voorzitter), Erik Bannenberg (secretaris), Daan van der Weele (penningmeester), Stephan van Wieringen, Frank Pijnenburg, Erik Bunte